Vi skaber vindende virksomheder med en klar strategi

image Follow Us:

Virksomheder mister salg på grund af mangelfuld kundepleje

Nutidens kunder er krævende hvad angår service og den oplevelse, som der fås i forbindelse med gennemførelse af en handel. Jo større fokus virksomhederne har på kundeoplevelser, desto flere penge tjener de. Og jo mere er det muligt at differentiere sig fra konkurrenterne i markedet. 

Men alt for mange glemmer kunden allerede inden produktet er leveret og det bliver dyrt fremgår det af en omfattende analyse fra Copenhagen Business School, CBS.

 

De kundefokuserede tjener bedst

Af analysen fremgår det, at de 20% virksomheder, som har den stærkeste orientering mod deres kunder også har den sundeste bundlinie.

Det overordnede problem er, at der ikke findes en overordnet strategi for, hvordan kunden skal opleve virksomhedens service. Det kræver en overordnet systematisk tilgang samt en identifikation af berøringspunkter mellem kunden og virksomheden. Men hvis alle berøringspunkter giver kunden en god oplevelse, så får kunden også en god oplevelse - hver gang.

Systematisk måling af kundetilfredshed

For at skabe de bedste oplevelser og høj kundetilfredshed kræves det, at der jævnligt gennemføres kundetilfredshedsanalyser og i en del tilfælde kan antropologer samt mystery shopping ligeledes give værdifuld information.

Ved at gennemgå og forstå en ”customer journey” kan virksomheden styrke kundens oplevelser og derved sikre genkøb samt forstå, hvad det egentlig er kunden ”udsættes for” i en forbindelse med en handel. 

 

This site use cookies.
I accept cookies from this website
Accept